کاراندیش مشاور و مجری شما در کلیه امور ثبتی مالی و حقوقی

ثبت کاراندیش

تفاوت ثبت شرکت در تهران با شهرستان

پیش از اینکه به تفاوت ثبت شرکت در تهران و شهرستان ها بپردازیم در وحله ی اول می باید بدانیم شرکت تجاری در قانون ایران چطور معرفی شده و علاوه بر آن قوانین متداول برای ثبت شرکت ها کدام است ؟ با ما در مقاله فرق ثبت شرکت در تهران و شهرستانها همراه باشید.
شرکت تجاری به تجمیع دو تا چند نفر برای تاسیس و تشکیل با هدف فعالیت در یکسری امور ایجاد می گردد. برای تاسیس و ثبت شرکت هر یک از شرکاء یا سهامداران وجهی ( مبلغی از سرمایه نقدی ) یا کالایی (فرضا دستگاه های تولید) و یا تخصص خود را در آن زمینه در اختیار می گذارد تا قدرت شروع را پیدا کنند و به اهدافی که مد نظرشان است دست پیدا کنند. همچنین با توجه به همین قانون شرکاء و سهامداران سود و زیان های ماحصل خود را بین همدیگر تقسیم می کنند.

تفاوت ثبت شرکت در تهران با شهرستان

شرکت های تجاری از دید قانون

در ماده ی بیستم قانون تجارت چنین شرکت هایی در هفت نوع خلاصه می شوند که شامل می شوند از :

  • شرکت سهامی (خاص و عام)
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت تضامنی
  • شرکت مختلط غیر سهامی
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت نسبی
  • شرکت تعاونی تولید و مصرف

در ایران قانونمند سازی روابط تجاری بر عهده قانون تجارت نهاده شده است من جمله تاسیس و ثبت شرکت ها ، مسائل مربوط به اداره و مدیریت شرکت و روابط سهامداران ، هیئت مدیره و … بر عهده قانون تجارت است، قوانین و ملزمات ثبتی در تاسیس و ثبت شرکت الزامی ست؛ درضمن این قوانین در تمامی استان ها و مناطق ایران یکسان است و فرق مشهودی را در ثبت شرکت در شهر های غیر از تهران شاهد نیستیم. تمامی اشخاص حقیقی که مایلند شرکت ثبت و شخصیت حقوقی ایجاد کنند در تمام ایران می توانند شرکتشان را به ثبت برسانند و از اعتباری که یک شرکت در مقابل یک یا چند شخص می دهد استفاده می کنند.

همانطور که اشاره کردیم تفاوت ثبت شرکت در تهران با شهرستان وجود ندارند منتهی یکسری فرق ها و تفاوت ها وچود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم ؛ یکی از دلایلی که متقاضیان می توانند در هر جای ایران اقدام کنند این ست که سیستم های این اداره کاملا اتوماسیون شده و سیستمیک هستند و می توان به راحتی از تهران غالب امور ثبت شرکت ها را در تمام ایران انجام داد.

ثبت شرکت در شهرستان ها

موقعیت و اقامتگاه شرکت

مهمترین تفاوت ثبت شرکت در تهران با شهرستان موقعیت جغرافیایی آن شرکت در ایران ست بدین معنی که دفتر مرکزی و اصلی شرکتتان قرارست کجا فعالیت کند و علاوه بر آن نمایندگی ها و شعب دیگری هم دارید و اگر دارید در کدام استان قرار دارد. یکی از بهترین گزینه های ثبت شرکت تجاری در استان تهران است که مملوء بسیاری از فعالیت های اقتصادی و بازرگانی ست تعداد متقاضیان ثبت شرکت در تهران بسیار زیادست و مخاطبین خود را دارد ، این شهر با جمعیت چند میلیونی ثابت و متغییری که دارد همواره یکی از گزینه های مناسب برای ثبت شرکت تجاری بوده ست.

سرمایه

سرمایه یکی دیگر از تفاوت ها و فرق های رایج ست در ثبت شرکت تجاری و بازرگانی ، همانطور که پیش تر نیز گفتیم ثبت شرکت ها در ایران از طریق قانون تجارت ایران به علاوه دستورالعمل های مربوطه سامان می یابند. امروزه غالب شرکت های تجاری با کمترین وجه قابل ثبت هستند برای مثال شرکت های سهامی خاص و مسئولیت محدود با حداقل سرمایه یک میلیون ریال به ثبت می رسند منتهی این مربوط به کمترین و کمینه ی وجه ست نه سرمایه ی قطعی شرکت ؛ متقاضیان ثبت شرکت می توانند با تعیین سرمایه خودشان شرکتشان را ثبت کنند که غالبا تفاوت عمده ای در سرمایه شرکت های در شرف تاسیس در شهرستانها وجود دارد.

موضوع فعالیت

یک دیگر فرق ثبت شرکت در تهران با شهرستانها که از شما مطالبه میشود تعیین موضوع فعالیت شرکتتان ست ، مقوله موضوع شرکت چیزی ست که آینده فعالیت های شما را تعیین میکند ازین رو بسیار اهمیت دارد در واقع همان کاری ست که می خواهید انجام دهید . قانون تجارت به صراحت بعضی از موضوعات را ممنوع اعلام کرده و بعضی را به وسیله اخذ مجوز ممکن کرده است . برای نمونه یکی از رایج ترین موضوعاتی که برای شرکت های خارج از تهران و یا همان شهرستانها تعیین می شود موضوعات تولیدی ، صنعتی و تبدیلی ست که برای چنین مواردی مجوز های مربوطه لازم خواهد بود منتهی عموما اخذ این مجوز ها عموما برای تهران نیاز نیست.

هزینه ها

یکی از سوال های متداول متقاضیان من باب اختلاف هزینه و تفاوت آنها ست هزینه های که به هنگام ثبت شرکت (حق الثبت -ابطال سرمایه -هزینه وکیل -هزینه ارسال های پستی – چاپ روزنامه-هزینه روزنامه کثیرالانتشار و غیره) مواجه می شوند که ممکن ست حاوی برخی اختلافات هزینه باشد منتهی من حیث المجموع تفاوت ها هزینه های ثبتی آن آنقدر مشهود نیست.

هزینه های جاری بزرگترین تفاوت ثبت شرکت در تهران با شهرستان ها

یکی از مهم ترین تفاوت ثبت شرکت در تهران با شهرستان هزینه های جاری بالاتر در تهران ست که متقاضیان را ترغیب به تاسیس در شهرستانها می کند هزینه های همچون تهیه و تعیین محل اقامتگاه ( دفتر مرکزی شرکت ) ، عبور و مرور و ایاب و ذهاب و غیره که طبیعتا در تهران بالا ترست ؛ متقاضیانی که در می یابند می توانند با ثبت شرکت در شهرها و شهرستانهای غیر از تهران در امور و فعالیت های اقتصادی همچون مزایده ها و مناقصه ها شرکت کنند ترجیح می دهند تا خارج از پایتخت شرکتشان را تاسیس کنند.

سوء پیشینه

شیوه اخذ گواهی سوء پیشینه یکی دیگر از تفاوت ثبت شرکت در تهران با شهرستان است که در پایتخت می توان با رجوع به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی ( پلیس +10) آنرا اخذ کرد منتهی در شهرستان ها می بایست با نهادهای دولتی ، موسسه و یا شزکت ارائه شود تا به متقاضیان ارائه شود.

مجوز

برخی دیگر از تفاوت ثبت شرکت در تهران با شهرستان وجود دارد که در برخی حالات ممکن محدودیت ست ، صدور نکردن مجوزها برای بعضی فعالیت های اقتصادی در برخی مناطق و شهرستانها وجود دارد و الا تمام کسانی که در حوزه های اقتصادی دارای تجربه و یا دانش و تحصیلات هستند می توانند در هر کجای ایران نسبت به ثبت شرکت اقدام کنند و در پایان هنگامی که متقاضیان شرکت را چه در تهران و چه در شهرستانها ثبت کنند می بایست دفاتر پلمپ قانونی خود را درخواست کنند درضمن می بایست به اخذ کد و شماره اقتصادی خود اقدام کنند.

بطور عمده تفاوت ثبت شرکت در تهران با شهرستان ها به اندازه ای نیست که بخواهد موجب تغییر فرم و یا تغییر شیوه آن داشته باشد فقط می تواند در برخی نقاط متغییر باشد که با صلاحدید موسسین می تواند مورد انتخاب قرار بگیرد و موسسین می توانند با در نظر گرفتن این موارد بهترین موقعیت را برای خود در ثبت و رعایت ملزمات ثبتی انتخاب کنند در ضمن مشاوره من باب امر ثبت می تواند کمک شایانی به شما بکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *